دستگاه تسمه کش (Strapping Tool)

دستگاه تسمه کش دستی قوی و انبر پانچ بست در بسته بندی با تسمه

روش استفاده از آن

استفاده از این ابزار، ایمن سازی بارهای سنگین با تسمه و بسته بندی مستحکم می باشد. اندازه و مواد تسمه را متناسب با بار خود انتخاب کنید. یک تسمه دور بار بپیچید و از ابزارهای کشش و برش برای محکم کردن آن استفاده کنید. پس از اتمام کار، مطمئن باشید که بار شما برای حمل و نقل آماده است.

مرحله اول؛

تسمه را دور بار خود بپیچید تا انتهای آن در بالای بسته به هم برسد. انتهای تسمه را روی بار قرار دهید و آن را با نگه داشتن شخصی یا قرار دادن چیزی سنگین روی آن در جای خود نگه دارید. انتهای دیگر را زیر بار بلغزانید، سپس آن را به سمت بالا بکشید. انتهای تسمه پلی استر که به بدن شما نزدیکتر است باید در پایین باشد.

• تسمه ها را طوری تنظیم کنید که از مرکز بار پایین بیایند تا همه چیز در جای خود ثابت بماند.

مرحله دوم؛

از جهتی که رول ادامه دارد، از بخش بالایی تسمه کش عبور دهید. سپس با استفاده از دسته دستگاه، اهرم کشش را فشار دهید. انتهای تسمه را تا حدی که لازم است، بکشید. تسمه زیری را زیر صفحه گیر و چرخ کاتر (دستگیره­ی سمت چپ دستگاه) قرار دهید. تسمه را حدوداً 13 سانتی‌متر اضافه بگذارید تا به اندازه کافی برای محکم کردن آن در اختیار داشته باشید، و بند را به سمت بالا در دستگاه تسمه کش بلغزانید. هنگامی که تسمه پایینی را در جای خود قرار دادید، می توانید اهرم کششی و دسته پایه را آزاد کنید.

مرحله سوم؛

دسته کشش را بالا برده و سر دیگر تسمه را زیر چرخ کاتر بکشید. با فشار دادن اهرم کشش، تسمه در جای خود قرار می‌گیرد. انتهای تسمه باید از خط مرکزی چرخ کاتر عبور کند، سپس از وسط  به بالا برود. هنگامی که تسمه در جای خود قرار گرفت، اهرم کشش را 2 تا 3 بار به جلو و عقب فشار دهید تا کمی سفت شود و تسمه محکم شود.

مرحله چهارم؛

اهرم کشش را به جلو و عقب حرکت دهید تا تسمه محکم شود. سفت کردن را تا زمانی که تسمه محکم و در تمام سطح بار محکم شود، ادامه دهید. دستگاه مقدار کمی شلی برای اعمال بست زدن فضا میگذارد، بنابراین نگران باقی گذاشتن شلی اضافی نباشید. توجه داشته باشید که بیش از حد سفت نشود، که میتواند به لبه های بار آسیب برساند و فشار زیادی به تسمه وارد کند.

مرحله پنجم؛

یک بست گیره را طوری که دوسر تسمه را دربرگیرد، قرار دهید. طوری قرار دهید که سمت صاف آن در بالا باشد و دو طرف خم شده آن را در اطراف تسمه قرار دهید. 2.5 تا 5 سانتی متر از تسمه پایینی جلوتر از بست باقی بگذارید.

مرحله ششم؛

برای بستن بست از دستگاه بست زن (سیلر Sealer Tool) استفاده کنید. دهانه سیلر را کاملاً باز کرده و مستقیماً روی بست قرار دهید. محکم فشار دهید، تا هر دو دستگیره به هم نزدیک شود تا لبه های بست به هم برسد و تسمه را محکم نگه دارد. در این صورت می توانید دسته ها را از هم جدا کنید.

مرحله هفتم؛

دسته اهرم کشش (تسمه کش) را فشار دهید تا اضافی آن قطع شود. اکنون که تسمه ها محکم شده اند، به تسمه کش برگردید و دستگیره ها را دوباره به هم فشار دهید. دستگیره ها را بگیرید و تسمه کش را به سمت راست حرکت دهید تا آن را از تسمه جدا کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IR